Monday, November 11, 2013

Hari Raya AidilAdha, weddings and so~




Nampak tak gambar2 diatas? yes mestilah nampak kan..melainkan sapa2 yang connection internet slow kan...Malas nak bercerita banyak sangat..raya haji ritu memang tak kemana...solat pon kami sekadar sempat masa khutbah je  sebab ingat start pukul 8.30..sekali sampai 8.15 dah abes solat...lepas tu kerja kami seharian dirumah ialah melantak nasi himpit dengan pelbagai yang boleh dimakan seperti kuah kacang, rendang, lodeh dan sup..ha amek kau semua aku balun dalam masa satu hari..pagi pas solat makan dengan rendang ngan kuah kacang..tengahari makan ngan lodeh..malam makan ngan sup..peh  memang nasi himpit seharian la citenya..tetamu nak datanng pon ada satu family je itu pon abang man's family from klang..nak menziarah pon tak tahu nak ziarah siapa..berlainan pula kat gombak yang meriahnya sama macam hari raya aidilfitri...

tengoklah muka budak frust terlepas solat sunat raya haji

melayan cik aina main kat luar

oh ini budak yg suka selfie hihihi



Then the following week I again went to seremban where they had my two cousins first salary treat for the family..kak ayu and abby both treat us with nasi arab that was superbly delicious..its a good thing that I'm not a big fan of arab cuisine..even though darah keturunan kau ado arab (my greatgrandfather was a sheikh) tapi ntah napa tak gomar bona nasi arab..maybe sebab nasi arab ni jenis kering dan pekat dengan rempah ratusnya kan...dan tak pedas..pic takdo..sebab masing2 free hair kat rumah kan..tapi memang seeloknya 1st salary kita treat sedara2 dan family kan..biarlah kat poket kita ada rm200 je baki untuk hidup tapi trust me its worth the treat..nanti aku suh la cousin2 aku mai kuantan aku wat kambing golek ke hape kan hehe..


Moving on to the following week where we went to abang man's sister's wedding..abang man is kak mira's husband which literally means that we're cousins anyway so his family is our family..it would be too weird if I were to join in his family..it means that my mother in law is also kak mira's mother in law..macam tak berkembang je..even though I had a slight crush on abang man's brother a few years back..its a one time thing ok..mungkin sebab muka dia macam ashraf muslim kot haha...

geng2 mustard..eyeen (plg kanan) memang hobi dia suka wat muka kalau amek pic..paling susah nak tgk dia wat muka normal

wakil family..aiman the brotha



ha yang hijau tula kak mira..mother of two kids tapi badan maintain selimm..i is jeles :p

fotogedik session bermula..

yang tudung biru itu ifa..abang yit's super friendly girlfriend..kebetulan ada seorang member utemku satu sekolah dengan dia #SAMURA ..bila aku berbual ngan dia cakap pasal ifa respon dia "LOL" je...haha

mata bulat hidung kembang yang disengajakan

yeah keep em going~


Banyak sangat pics dengan sedara2 kan..mano pengantinnya? ni ha gambar dibawah itu..nak cerita sikit lah pasal kak zulainiah n husband dia thibri...yang aku tahu diorang ni satu tempat belajar uitm..kak zul amek account dan thib ni amek mechanical..mereka sudah lebih kurang 5 tahun bercinta..mereka berkenalan rapat sejak menyertai  GPMS..apa itu GPMS? yes aku tahu ramai yang tak tahu..sebenarnya GPMS stands for = gabungan pelajar melayu semenanjung...so its kinda like a persatuan pelajar lah gitu..ada yang tak tahu tapi its a good thing aku tahu kan..sebab apa aku tahu?sebab I ni kan ohsem...tak aku bohong je..sebab aku amek tahu la pasal hal universiti lain..kat utem ni pon ada je persatuan ni..kalau I amek tahu tu kira ohsem gak kan?nah amek la aku ohsem gila #puas hati sendiri...

Usia bukan penghalang untuk jodoh kan..begitu juga mereka...kak zul is 2 years older than her husband..so di tarikh ini kak zul = 27 and thibri= 25..so apedehal umur je pon..tak kisahlah muka isteri nampak tua lagi ke hapa kan..janji bahagia...




No comments: