Friday, October 18, 2013

I'm 24 years old..Alhamdulillah

Da nak hampir sebulan dari tarikh birthday aku baru nak update post baru kan..well apa nak buat kan mood kau kejap hado kejap takdo..so yes I am now officially 24 years old living in this world...alhamdulillah how time flies so fast. I've learned so much throughout these years that passed..ada yang manis..ada yang pahit..sakit hati..but all these experiences had taught me to face life..it made me more matured...

So speaking of what happened on that day..well at first dekat facebook aku hidekan terus tarikh bagai..sebab somehow macam tak ada mood nak sambut birthday sebab tahu mesti macam haru nanti..yela kita sorang je kat sini..kawan2 rapat ramai dah grad..so aku hidekan tarikh..tapi maybe sebab mama ada post something and tagged me on facebook so ramai boleh tengok public so they know that its my birthday..thank you so much for all those wishes yang post through facebook..twitter and phone calls.. thank you for all the surprises and gifts..seriously memang tak sangka..dan kebetulan pula pengurus tempat tuisyen tempat saya kerja tarikh dia sama ngan I la uolls..so to sum up the day , 25 september 2013=wednesday=adlin and kak aza's birthday=majlis perpisahan PMR students=got 2 hour class from 6-8pm= mini celebration with students and teachers

ni masa aku sampai2 je student aku form 2 da wish dan belikan aku ni..alaaa so sweet lah

jadilah kek share birthday dari tak de hehe..choc chip walnut..mana aku tahu?hello bekas pekerja secret recipe okay

I am SUPER-tired..kata kucing ni..ni kak hanis(cikgu english) punya kucing

with my form 5 student farahin@kechik..holding a gift from her..thank you sayang

baked macaroni yang dah tinggal sikit je tu made by kak aza..and mihun goreng made by kak aza's mom or we usually call her nenek


itu kak aza..the birtday girls!!

with one of my students also..farid arsyad..agak poyos ajak nak amek pic sekali tapi aku layan kan jela



oh and these are pictures a day before my birthday..since makin lama makin sikit je students aku so I decided to just let them play a bit after doing some exercise..main ceper..quiz la..then snap2 pics hehe..rindunya nanti nak tinggalkan kerjaya partime ni..seronok jumpa budak2 kecik ni..masalah tak banyak..

bangga bila tgk masih ada budak2 yang main lagi ceper rather than ipad


age difference 10, 11, 24..from left hasri, adreena natasya

kalau budak hasri ni memang suka sangat wat gaya ala2 comel letak tangan kat tepi kepala..yg sebelah dia zarfan dak darjah 5

ha tengok dia wat lagi tangan tu


and here are some pics I got from facebook..nampak macam show off gila kan..biarlah nanti lama2 kau bukak balik then senyum n sedih sorang2..bior lerr...

ni my lil bro aiman yang edit this photo and tagged me..aww terharu okay..aku lak vidclip "gentleman" tak siap2 lagi sebab laptop asyik la hang

and this is from  mama..I really feel touched by her words..and do ignore my conversation with my cousin..byk merapu..kebetulan birthday dia 24th september..oh lupa my niece encik hamzah, kak ja's son birthday dia sama ngn makngah yin ni..happy 1 year old encik hamzah!!


maka dengan ini tamatlah sudah  bual bicara tentang seseorang yang sudah berumur 24tahun..bila nak kahwin ni cik oi?jangan tanya soalan ni boleh tak?aku sepak masing2 yang tanya ni kang..

Setiap tahun ada cerita yang berbeza..kita tak boleh expect lebih..setiap tahun birthday aku berbeza..paling ingat birthday story yang paling haru masa form 5..masa tu hari jumaat tak silap then masa tu memang waktu untuk budak2 balik kampung masing2..since masa tu family aku dah pindah kuantan so dalam sebulan dua kali my parents akan turun kulai kat rumah yang sepatutnya kami duduki tapi sebab ayah pindah kuantan so kami pon memang tak sempat nak duduk pon rumah tu..letak je perabot sikit2 tapi last2 tak dapat duduk sana..ok fine da banyak mukadimah..then aku ingat masa tu aku dari sekolah asrama ada orang jemput aku pergi hantar kat rumah kulai tu then aku duduk sana sorang2 about 4 to 5 hours..lepas tu hari jumaat taman tu memang ada pasar malam..aunty yang hantar aku tanya nak makan apa..aku cakap la nak makan kuewtiaw goreng yg dalam kuali besar yang satu singgit tu and kebab poket and taufufa..then aunty tu beli dan hantarkan ke rumah..dia tak temankan aku kat rumah sebab dia ada hal so aku duduk lah sorang2 kat rumah tu "celebrate" my 17th birthday dengan kuewtiaw goreng,kebab poket dan taufufa..dia punya haru tuhan saja lah yang tahu...see how time revolves around..alhamdulillah I am getting happier day by day with the people around me..walaupun DIA uji kita dengan masalah "the father not being around the house" tapi DIA bagi kita sesuatu yang lain..so bersabarlah dengan ujian NYA..semuanya pasti ada hikmah..







No comments: