Saturday, May 18, 2013

Final Year Project Part 2

Alhamdulillah our presentation last thursday went well..sangat bersyukur Allah ease us throughout the presentation.. our group that only consist of five persons manage to finished within an hour..yang bestnya kami present kat bilik meeting FKM..sunyi dan menakutkan okay sebab dekat floor tu hanya ada kami 5 student, cik wawa dan en imran syakir selaku panel kami.. so since saya habis awal so I did a surprise visit to Mr (whose name that I can't mention yet) which was the last one to present..he was so surprise that made him more inspired to present...ceh aku ingatkan makin nervous haha...he looked decent and lean which was my first time seeing him that "handsome"....tertarik 5saats la noks hehe... yang sengalnya pastu kami bertiga pergi keluar makan and member dia yang juga berpakaian semart cakap," malam2 camni kalau pergi makan tempat kedai biasa2 pakai semat2 macam orang jual MLM pon ada," hahahaha...



ok2 enough with the sweet2 stuff yang mungkin orang lain geli dengar...so here's some pics during our presentation


hezy, saya dan farahin the girls yang dah selesai present









So by now we only have two more weeks until we submit our final draft... by now I should focus on doing my report but instead of doing my report yang baru nak sentuh tak sampai sejam tu dah mula ke keje lain seperti updating my blog kan..haih masa ni idea kau banyak datang nak menulis kan..

Oh ok before I forget..I would like to share some pictures throughout my final year project days..how I survived being the only girl in the group..sampai classmate aku cakap gaya aku cam technician da haha..

pulverizing process..part ni paling aku nak menangis buat..sebab ada seguni nak abeskan..dah la boleh masuk sekali satu gengaman je..pastu kena duduk melutut kat kerusi..nasibla orang pendek kan..balik rumah je badan bau busuk dan habuk2 melekat kat baju..lebih kurang dua minggu lebih nak abeskan seguni..technician kt situ pon terkejut sampel aku sebanyak tu nak kena abeskan..no pain no gain aku kata haha...

ni lab kimia yang semacam dah jadi rumah kedua aku pon..kat sini pelbagai test on sampel dijalankan..

time ni aku sorang2 je kat dalam lab..amek masa solat jumaat sebab lab da fully reserved..ni jela masa aku leh curi..sementara tunggu results..ni la keje aku..study noks!!ok aku tipu..aku study utk kelas tuisyen yang akan datang..

oxygen tank ni pon menangis gak dibuatnya..nak kena bukak and tutup guna spanar dia..pastu adjust lagi regulator kat situ..kena ada kekuatan fizikal kat situ..lumrah budak mechanical

experiment aku main ratio maka memang sangatlah lama processnya..sampel hitam ni is one of the reasons why aku selalu pulang dengan inai hitam di jari..

ok aku camwhoring..kebosanan namanya duduk sorang2 dalam lab...muka dah macam budak nerd selekeh dah..

oh ini namanya bomb calorimenter..barang ni da rosak gara2 terlalu banyak student gunakan sampai jahanam dibuatnya...kerana itu juga aku tak sempat nak completekan table ku...














No comments: